کانادا استفاده از تجهیزات 5G هواوی را ممنوع نمود

به گزارش مجله استخدام جدید، دولت کانادا ساعاتی قبل خبر ممنوعیت استفاده از تجهیزات 5G ساخت هواوی و ZTE را گفت. در بیانیه منتشر شده آمده که این تصمیم به علت نگرانی های مربوط به امنیت ملی کانادا اتخاذ شده است. بر اساس این قانون، شرکت های مخابراتی از سپتامبر امسال دیگر نمی توانند تجهیزات 5G ساخت هواوی و ZTE را خریداری نمایند و تمام تجهیزات در حال استفاده هم تا سال 2024 باید کنار گذاشته شوند.

کانادا استفاده از تجهیزات 5G هواوی را ممنوع نمود

بعلاوه شرکت هایی که از تجهیزات 4G این دو شرکت استفاده می نمایند تا سال 2027 وقت دارند این تجهیزات را کنار بگذارند. دولت کانادا مدعی شده که اگرچه آن ها متعهد به ارائه فناوری 5G برای کاربران هستند، اما چنین کاری را به بهای نقض امنیت ملی انجام نخواهند داد. باید خاطرنشان کنیم آمریکا و بریتانیا هم چندین میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی هزینه نموده اند و استرالیا و نیوزیلند هم به علت نگرانی های مربوط به امنیت ملی، استفاده از این تجهیزات را تا حد زیادی محدود نموده اند.

هسته اصلی این نگرانی ها به یکی از قوانین پرحاشیه چین برمی گردد. بر اساس این قانون، دولت چین می تواند از شرکت ها و شهروندان چینی برای همکاری با سازمان های اطلاعاتی استفاده کند. به همین دلیل این کشورها می گویند که شرکت هایی مانند هواوی و ZTE در صورت درخواست چین می توانند اطلاعات حیاتی را در اختیار مقامات دولتی قرار دهند.

هواوی بارها این ادعاها را رد نموده و می گوید این سوء تفاهم ها به علت خوانش نادرست از قوانین این کشور صورت می گیرد. سفارت چین در کانادا هم در واکنش به این اقدام بیانیه منتشر نموده که در بخشی از آن آمده: چین به طور جامع و جدی این حادثه را ارزیابی خواهد نمود و تمام اقدامات لازم را برای حفظ حقوق و منافع مشروع شرکت های چینی انجام خواهد داد.

همانطور که احتمالا می دانید، در سال 2018 مدیر اقتصادی هواوی به علت دور زدن تحریم های آمریکا در کانادا دستگیر شد. چند روز بعد هم دولت چین در واکنش به این تصمیم، یک دیپلمات سابق و یک کارآفرین کانادایی را دستگیر کرد. در نهایت هواوی بعد از امضای یک توافق نامه با دولت آمریکا، کانادا مدیر اقتصادی این شرکت را آزاد کرد و دو کانادایی دستگیر شده در چین هم آزاد شدند.

طی چند سال گذشته بعضی مقامات کانادا تا حد زیادی کوشش کردند تا استفاده از تجهیزات 5G هواوی را ممنوع نمایند. همین تعلل در اعلام ممنوعیت هم با انتقاد این افراد روبرو شده است. این افراد می گویند شرکت های مخابراتی در چند سال اخیر صدها میلیون دلار تجهیزات ساخت هواوی و ZTE را خریداری نموده اند که حالا باید این تجهیزات را کنار بگذارند. با این حال گفته می گردد که شرکت های مخابراتی کانادایی مدت هاست که چشم انتظار چنین ممنوعیتی هستند و به همین دلیل اندازه خرید از هواوی را به طور قابل توجهی کاهش داده اند.

منبع: the Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2128

به "کانادا استفاده از تجهیزات 5G هواوی را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا استفاده از تجهیزات 5G هواوی را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید