کوادکوپتر کنترل از راه دور برای اورژانس هوایی ساخته شد

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، محققان در یک شرکت دانش بنیان کوادکوپتری را فراوری نموده که از قابلیت حمل 1500 گرم برخوردار است و به صورت کنترل از راه دور راهنمایی می گردد. مدت زمان که برای پایداری این دستگاه پیش بینی شده، به مراتب بیشتر از دیگر کوادکوپترهای موجود در بازار است.

کوادکوپتر کنترل از راه دور برای اورژانس هوایی ساخته شد

میلاد نعمتی مدیرعامل این شرکت گفت: این پایداری مستلزم داشتن باتری قوی است.کوادکوپتر حاضر مجهز به جی پی اس و حسگر مجاورتی مادون قرمز است و توانایی ارسال موقعیت در لحظه را دارد.

وی اضافه کرد: این کوادکوپتر می تواند در شرایط نامناسب جوی و هم چنین در دماهای مختلف، پایداری خود را حفظ کند و از این توانایی برخوردار است که به وسیله پروتکل های ارتباطی، ایستایی مناسب خود را حفظ کند.

مدیر این شرکت خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوان با دوربین حرارتی، افراد را شناسایی کرد، از سنسور دوربین حرارتی استفاده می گردد. بعلاوه برای اینکه کوادکوپتر بتواند مدت زمان بیشتری پایدار بماند، از دو باتری LiPo با ظرفیت 2300 میلی آمپر در ساعت و 4 سلول خورشیدی برای شارژ آن باتری ها استفاده می گردد.

نعمتی اضافه کرد: با توجه به اینکه کوادکوپتر می تواند تا وزن 1500 گرم را جابه جا کند، در این سامانه از قابلیت فیوژن استفاده شده است که توانمندی شناسایی افراد زنده را ممکن می نماید.

وی با بیان اینکه روی این سامانه، علاوه بر امکانات مانتیتورینگ بیمارستانی، نوار مغز و نوار عضلات و طب سنج را می توان مشاهده کرد، گفت: با این محصول، رزیدنت می تواند از راه دور، حال فرد مورد نظر را تا رسیدن اورژانس آنالیز نموده و با یکی از افراد نزدیک به بیمار ارتباط برقرار و اقدامات اولیه جهت امدادرسانی به فرد حادثه دیده را به آن شخص آموزش دهد.

به گفته وی، این طرح ضمن کاربردهای فراوان، در حوزه پزشکی برای رسیدن به سر بیمار در سریع ترین زمان ممکن و در حوزه امدادی برای شناسایی افراد زنده زیر آوار، کاربردهای حیاتی دارد.از نوآوری های شاخص در این طرح می توان به تجهیزات پزشکی الحاقی، مداومت پروازی، خودشارژی و شناسگر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1993

به "کوادکوپتر کنترل از راه دور برای اورژانس هوایی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوادکوپتر کنترل از راه دور برای اورژانس هوایی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید