تور ارمنستان ارزان: ارمنستان از مواضع ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها تقدیر کرد

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر امور خارجه ارمنستان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان، با تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها، بر عزم کشورش برای ارتقاء همه جانبه روابط با ایران تأکید کرد.

تور ارمنستان ارزان: ارمنستان از مواضع ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها تقدیر کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان امشب در یک گفت و گوی تلفنی در مورد موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، همکاری های مالی دو کشور و کمیسیون مشترک مالی، نشست سران اکو و تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط دو کشور را متین و رو به جلو توصیف کرد و خواهان توسعه و توسعه آن در زمینه های مختلف شد.

امیرعبداللهیان از فرایند رو به رشد روابط دو کشور طی ماه های اخیر ابراز خرسندی نمود و اهمیت توسعه همکاری ها در حوزه های سیاسی، مالی و سایر زمینه ها را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگی شرکت های ایرانی برای تقویت حضور خود در جمهوری ارمنستان، ابراز امیدواری کرد کمیسیون مشترک مالی دو کشور هر چه سریع تر برگزار گردد.

امیرعبداللهیان در این تماس بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدم پذیرش تغییر در مرزهای کشورهای منطقه، از درگیریهای نظامی اخیر در منطقه قفقاز ابراز نگرانی کرد و خواهان خویشتنداری و احترام به تمامیت ارضی شد.

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این تماس، با اشاره به نقشه راه پیشنهادی روابط دو کشور که در سفر اخیر به تهران مورد تاکید نهاده شد، برای برگزاری کمیسیون مشترک مالی و توسعه روابط تجاری با ایران اعلام آمادگی کرد.

آرارات میزوریان موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها را مورد تقدیر قرار داد و آن را مهم ارزیابی نمود. وی ضمن تاکید بر عزم ایروان برای ارتقاء همه جانبه روابط، دعوت خود را از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به ارمنستان تجدید کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1944

به "تور ارمنستان ارزان: ارمنستان از مواضع ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها تقدیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ارمنستان از مواضع ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها تقدیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید