افزایش کسری بودجه آمریکا در ماه پایانی سال 2020

به گزارش مجله استخدام جدید، تارنمای مارکت واچ گزارش داد: کسری بودجه آمریکا در ماه دسامبر 2020 به رقم بی سابقه 144 میلیارد دلار رسیده و انتظار می رود این فرایند تا سرانجام همه گیری کرونا ادامه یابد.

افزایش کسری بودجه آمریکا در ماه پایانی سال 2020

این گزارش اضافه کرده است: این افزایش کسری بودجه در حالی همچنان ادامه دارد که واشنگتن مبالغ بی سابقه ای را برای ثابت نگه داشتن شرایط اقتصادی در دوران همه گیری کرونا هزینه نموده است.

تارنمای مارکت واچ اضافه کرد: احتمالا این کسری بودجه در ماه های آینده و بعد از تصویب یاری های اقتصادی بیشتر فدرال افزون تر نیز خواهد شد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه خاطرنشان کرد، کسری بودجه در ماه دسامبر در حالی افزایش یافته که کسری بودجه ایالات متحده در دسامبر سال 2019 تنها 13 میلیارد دلار بود.

کسری بودجه در سه ماه نخست امسال اقتصادی 61 درصد در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش داشته است. کسری بودجه آمریکا در سه ماه نخست سال 2020 به 573 میلیارد دلار رسیده بود. در سال قبل از آن این کسری 357میلیارد دلار ثبت شده بود.

واشنگتن میلیاردهای دلار صرف چک های محرک اقتصادی برای خانوارها و مزایای بیکاری و یاری به رونق کسب و کار نموده که با پیامدهای همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می نمایند.

درآمد اقتصادیاتی دولت آمریکا در ماه دسامبر با افزایشی 3 درصدی از 336 میلیارد دلار در سال قبل به 346 میلیارد دلار رسید. با این حال ممکن است با افزایش مبتلایان به کرونا و محدودیت های تجاری بیشتری درآمد اقتصادیاتی آمریکا به دلیل از رکود کسب و کار کاهش یابد.

واشنگتن ماه گذشته یاری اقتصادی نزدیک به یک میلیارد دلار را تصویب کرد. جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز وعده داده یاری های بیشتری را به اقتصاد این کشور اختصاص دهد.

کسری بودجه آمریکا در سال اقتصادی منتهی به 30 سپتامبر به 3 تریلیون دلار رسید که بالاترین کسری بودجه از سال 1945 محسوب می گردد.

دفتر بودجه کنگره اعلام نموده که انتظار می رود در سال اقتصادی جدید کسری بودجه نصف گردد، اما بستگی به اقداماتی خواهد داشت که دولت جو بایدن انجام خواهد داد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1479

به "افزایش کسری بودجه آمریکا در ماه پایانی سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کسری بودجه آمریکا در ماه پایانی سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید