تایید کامل واکسن فایزر به وسیله آمریکا

به گزارش مجله استخدام جدید، سازمان غذا و داروی آمریکا روز دوشنبه واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر و بیونتک را برای سنین 16 سال به بالا تایید کامل کرد.

تایید کامل واکسن فایزر به وسیله آمریکا

به گزارش ایرنا از رویترز تایید کامل فایزر به معنی سرانجام مصرف اضطراری این واکسن است و اولین واکسن کرونا در آمریکا است که کاملا تایید می گردد.

برای بچه ها بین 12 تا 15 سال این واکسن همچنان به اسم مصرف اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه، تزریق نوبت سوم این واکسن هم در حال مصرف اضطراری قرار گرفته است.

سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای گفت: این واکسن می تواند بسیار مطمئن باشد و از استانداردهای بالای ایمنی، اثربخشی و کیفیت ساخت برخوردار است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان غذا و داروی آمریکا صدها هزار صفحه داده و اطلاعات موجود در ارائه درخواست مجوز بیولوژیکی به وسیله فراورینماینده واکسن فایزر را ارزیابی کرد.

مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیکی سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: کارشناسان علمی و دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا ارزیابی فوق العاده دقیقی از این واکسن انجام داده اند و مطمئن هستند باوجود تایید فوری آن از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، واکسن فایزر کاملاً مطابق استانداردهای موجود برای فراوری واکسن در آمریکا است.

واکسن فایزر در بیشتر کشورهای دنیا برای مهار کووید 19 تایید شده است و بالغ بر 50 کشور از این نوع واکسن برای ایمنی شهروندان خود استفاده می نمایند. پیش بینی شده است که تا سرانجام 2021 بالغ بر 3میلیارد دوز از واکسن فایزر در دنیا فراوری گردد. فراوری این واکسن که به وسیله کمپانی آلمانی بیون تک و کمپانی آمریکایی فایزر توسعه داده شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1814

به "تایید کامل واکسن فایزر به وسیله آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید کامل واکسن فایزر به وسیله آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید