ترامپ، وزیر دادگستری خود را به باد انتقاد گرفت

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس جمهور آمریکا ضمن بازنشر توئیتی که خواهان اخراج وزیر دادگستری این کشور شده بود، نوشت او مایه سرافکندگی و ناامیدی است.

ترامپ، وزیر دادگستری خود را به باد انتقاد گرفت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که کوشش هایش برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در دیوان عالی این کشور نیز به بن بست خورد، عصبانیتش را بر سر ویلیام بار وزیر دادگستری خود خالی کرد.

ترامپ شامگاه شنبه و بعد از انتشار گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه وزیر دادگستری از اوایل امسال درباره تحقیقات حول امور مالیاتی هانتر بایدن پسر نامزد حزب دموکرات اطلاع داشته، ویلیام بار را مایه ناامیدی و سرافکندگی خود توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی در صفحه توئیتر خود، توئیتی از یک مجری رادیویی که نوشته بود بار باید اخراج گردد را بازنشر داده و خودش نیز روی آن نوشت: [بار] یک سرافکندگی عظیم است.

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شده است که دیوان عالی آمریکا روز شنبه درخواست ایالت تگزاس و ستاد وی برای ابطال نتایج انتخابات در 4 ایالت این کشور را رد کرد.

هر سه قاضی که از سوی ترامپ در این دادگاه منصوب شده اند نیز همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا این اقدام ایالت تگزاس و ستاد ترمپ را رد کردند.

ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواهان ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این 4 ایالت کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

حدود ده روز پیش، یک روز پس از آنکه بار ادعاهای ترامپ در مورد تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد، بعضی منابع از احتمال برکناری وی به دستور ترامپ خبر دادند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار گردید. برآوردهای رسانه های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تا به امروز از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید نموده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1437

به "ترامپ، وزیر دادگستری خود را به باد انتقاد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ، وزیر دادگستری خود را به باد انتقاد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید