جشنواره نخل و خرما استان بوشهر به کار خود خاتمه داد

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران، معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر پنجشنبه شب در آئین اختتامیه جشنواره نخل و خرما استان بوشهر گفت: کوشش بسیار زیادی برای برپایی این جشنواره انجام شده است که امیدواریم مورد پسند مخاطبان قرار گرفته باشد.

جشنواره نخل و خرما استان بوشهر به کار خود خاتمه داد

ناصر امیرزاده با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد گردشگری برگزار گردیده است، اضافه کرد: در سه شبانه روز برگزاری این جشنواره، برنامه های مختلفی برگزار گردید که شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان بودیم.

وی به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کنار این جشنواره اشاره نمود و اضافه کرد: صنایع دستی استان های جنوبی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و اغلب صنایع دستی این نمایشگاه با استفاده از نخل و متعلقات آن ساخته شده بود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: نمایشگاه غذاهای محلی با خرما نیز بخش دیگر این جشنواره بود که شاهد حضور گسترده اهالی این منطقه در جشنواره بودیم.

وی به برگزاری مراسم فایزخوانی، شروه خوانی و چاوشی خوانی در این جشنواره اشاره نمود و گفت: برنامه های موسیقی محلی و احیای سنت ها و رسوم قدیمی از دیگر بخش های این جشنواره بود.

امیرزاده گفت: در طول برگزاری این جشنواره مسابقات متعددی بین شرکت کنندگان برگزار گردید و هنرمندان استان نیز به اجرای برنامه های خود پرداختند.

وی با اشاره به رونمایی از فیلم مستند نگین سبز بوشهر در این جشنواره، توضیح داد: این فیلم با تهیه کنندگی نامدار عباسی و کارگردانی محمود یزدانی ساخته شده است.

بخشدار آب پخش نیز در این آئین گفت: با برنامه ریزی و کوشش های اجرا شده شاهد برگزاری با کیفیت این جشنواره بودیم که حاصل آن رضایت مندی مردم بوده است.

علی مردانلو گفت: از کوشش برای توسعه بخش گردشگری آب پخش از همه ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد و امیدواریم شاهد سرمایه گذاری مناسب برای توسعه زیرساخت ها باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بالای برگزاری جشنواره نخل و خرما در آب پخش، اضافه کرد: معرفی خرما و نخل یکی از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است و در راستای انعکاس مسائل خرما نیز کوشش شده است.

بخشدار آب پخش با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در آب پخش برگزار گردیده است، اضافه کرد: قدردانی از کوشش های نخلداران، بازاریابی برای خرما، تقویت فرهنگ خرما و معرفی جاذبه های گردشگری خرما از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی به معرفی فواید و اهمیت خرما به عنوان یکی دیگر از اهداف این جشنواره اشاره نمود و اضافه کرد: نخلداران در شرایط بسیار سختی به فعالیت در این عرصه مشغول هستند که امیدواریم این جشنواره بیانگر این سختی ها باشد.

شهردار آب پخش نیز در این آئین با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، گفت: با تمام توان برای برگزاری باشکوه این جشنواره وارد عمل شدیم و کوشش کردیم و امیدواریم توانسته باشیم رضایت مردم را کسب کنیم.

حسین عباسی اضافه کرد: آب پخش دارای ظرفیت بالایی در بخش نخل و خرما است و این ظرفیت ها برای توسعه گردشگری نیز موقعیت مناسبی هستند که امیدواریم مورد استفاده قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در این جشنواره شاهد حضور شرکت کنندگانی از شهر و روستاهای منطقه آب پخش و دیگر نقاط استان بوشهر و همچنین نمایندگانی از استان های خرماخیز کشور بودیم.

در سرانجام این جشنواره، برترین غرفه، برترین صنایع دستی، برترین غذاها و . . . انتخاب و معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 814

به "جشنواره نخل و خرما استان بوشهر به کار خود خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره نخل و خرما استان بوشهر به کار خود خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید