خبرنگاران تکمیل سدهای شهریار و گرمی چای میانه نیازمند اعتبار فوق العاده است

به گزارش مجله استخدام جدید، تبریز- خبرنگاران - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: تکمیل و بهره برداری از سدهای شهریار و گرمی چای نیازمند اعتبار فوق العاده است.

خبرنگاران تکمیل سدهای شهریار و گرمی چای میانه نیازمند اعتبار فوق العاده است

محمدرضا مشایخی روز شنبه در نشست مشترکی با نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه آب شرب شهری برای اتمام پروژه ها و در آب شرب روستایی برای اجرای طرح در 30 روستا هم علاوه بر اعتبارات معمول، در پی جذب اعتبارات فوق العاده هستیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه راه علاوه بر هفت روستای شیخدراباد؛ ورزقان؛ شیخ طبق؛ تجرق؛ حصار میدان داغی؛ احمدآباد گروس و طوین ساماندهی راه 27 روستای دیگر در دستور کار قرارگرفته است.

مشایخی گفت: محور هشترود- میانه به زودی تکمیل می گردد.

فرماندار میانه به اقدامات لازم برای ارتقاء تجهیزات ارتباطات سیار و ٹابت و گسترش و توسعه به ویژه افزایش دکل ها برای ارتقاء پوشش و آنتن دهی بیشتر در تمامی زمینه ها تا اتمام نیمه اول امسال اشاره نمود و گفت: در حوزه فناوری و اطلاعات ضریب پوشش و خدمات دهی به بیش از 90 درصد خواهد رسید.

وی همچنین گفت: موضوع ارتقای شبکه بهداشت و درمان به دانشکده پزشکی که جزو اولویت ها و از احتیاجهای شهرستان است در دستور کار قرار گرفته و قسمت اعظم مراحل آن به انجام رسیده است .

سد گرمی چای در 53 کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم 46 میلیون متر مکعب از آورد سالیانه، تأمین آب مورد احتیاج 1600 هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب شهر میانه با میزان حدود 16 میلیون متر مکعب در سال احداث می گردد.

سد بتنی دو قوسی شهریار در 39 کیلومتری شمال شرقی شهرستان میانه بر روی رودخانه قزل اوزن در استان آذربایجان شرقی ساخته شده است.

طول تاج این سد 207 متر و ارتفاع آن از پی 135 متر و حجم مخزن آن 700 میلیون متر مکعب است.

این سد با هدف تامین احتیاج آبی کشاورزی و صنعتی استان گیلان و 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان میانه و کنترل سیلاب و ایجاد سیلاب های مصنوعی برای رسوب زدایی مخزن سفید رود و فراوری 168 گیگاوات ساعت انرژی در سال طراحی و اجرا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1694

به "خبرنگاران تکمیل سدهای شهریار و گرمی چای میانه نیازمند اعتبار فوق العاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکمیل سدهای شهریار و گرمی چای میانه نیازمند اعتبار فوق العاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید