خبرنگاران 110 نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شد

به گزارش مجله استخدام جدید، یاسوج- خبرنگاران- معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته تا به امروز 110 نقطه حادثه خیز در راستای اجرای طرح ارتقا ایمنی زیرساخت ها در این استان بهسازی شده است.

خبرنگاران 110 نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شد

مهدی نوری پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: نصب روشنایی معابر برون شهری، تونل ها و ایمن سازی نقاط پرتگاهی از دیگر اقدامات در زمینه ارتقای زیرساخت های استان بوده است.

وی اضافه کرد: هم اینک نیز ایمن سازی و نصب علایم در جاده ارتباطی بوستان به خان احمد باشت به طول 40 کیلومتر در حال اجرا شدن است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: سالانه تعداد زیادی از هم استانی ها به دلیل نامناسب بودن جاده ها و محورهای ارتباطی استان جان خود را از دست می دهند که شناسایی و برطرف این نقاط حادثه خیز تا حدود زیادی می تواند از میزان این سوانح بکاهد.

نوری پور بیان نمود: بنابراین کوشش برای پیگیری، همکاری و برطرف نقاط حادثه خیز یکی از اقداماتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ابراز داشت: به طور سالانه حذف و بهسازی بخشی از نقاط حادثه خیز به طور جد در دستور کار متولیان امر در این حوزه قرار گرفته است.

این استان با داشتن کمتر از 170 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

از مجموع حدود 6 هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از 50 درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1049

به "خبرنگاران 110 نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 110 نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید