تور دبی: خیز امارات و ترکیه برای تقویت همکاری های مالی

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر امور تجاری خارجی امارات با اعضای هیئت تجاری ترکیه به آنالیز راه های تقویت همکاری مالی و توسعه آن در تمامی زمینه ها پرداخت.

تور دبی: خیز امارات و ترکیه برای تقویت همکاری های مالی

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ثانی بن احمد الزیودی، وزیر امور تجاری خارجی امارات در حاشیه فعالیت های نمایشگاه اکسپو 2020 دبی با اعضای هیئت تجاری ترکیه ملاقات کرد و دو طرف در جریان این ملاقات در مورد برنامه های متنوع فرصت های مالی مهم و مورد توجه دو کشور به بحث و گفتگو پرداختند و بر سر اتخاذ اقدامات عملی برای توسعه مبادلات تجاری و سرمایه گذاری و بعلاوه همکاری در زمینه مالی بین امارات و ترکیه توافق شد.

الزیودی و اعضای هیئت ترکیه بعلاوه چالش های مالی و راه های مهار آن و امکان دستیابی به سطوح جدیدی برای همکاری مالی و سرمایه گذاری را مورد آنالیز قرار دادند.

این وزیر اماراتی، اعضای هیئت ترکی را در جریان بارزترین تحولات فضای مالی امارات در سایه اعلام پنجاه پروژه و شروع بسته ای از ابتکارات راهبردی قرار داد.

الزیودی تحولات قوانین مالی دولت امارات، به ویژه آزادی سرمایه گذاری به وسیله مالکیت صد در صدی در تمامی فعالیت ها و بخش های مالی به استثنای فعالیت های محدودی که تأثیر استراتژیک بر امارات متحده عربی دارند را مورد آنالیز قرار داد؛ امری که فرصت های سرمایه گذاری و شرکت های ترکیه ای که مایل به تأسیس و توسعه فعالیت های خود در دولت امارات هستند را افزایش می دهد.

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی در تاریخ یکم اکتبر پس از 11 ماه تاخیر طی مراسمی شروع به کار کرد. این نمایشگاه تا تاریخ 31 مارس 2022(11 فروردین) به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت و با حضور 190 کشور در فضایی به وسعت 4.8 کیلومتر مربع برگزار می گردد.

روابط ترکیه و امارات پس از یک دهه تنش از سر گرفته شد. اختلاف ترکیه و امارات در طول سال های گذشته تا مرحله دشمنی شدید نیز پیش رفت و عمیق تر و پیچیده تر از اختلاف ترکیه و عربستان سعودی شد. ریشه این اختلافات به رقابت منطقه ای و مواضع متضاد دو کشور در کانون های درگیری و بحران از جمله قطر و مصر و لیبی مربوط می شد که با کاهش تنش در این کشورها نیز از شدت اختلاف ابوظبی و آنکارا نیز کاسته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1898

به "تور دبی: خیز امارات و ترکیه برای تقویت همکاری های مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: خیز امارات و ترکیه برای تقویت همکاری های مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید