سایه سنگین کرونا بر معیشت خانواده ها

به گزارش مجله استخدام جدید، هفته های پایانی سال با شیوع بیماری کرونا، برخی شهروندان را با استرس و فشارهای عصبی همراه کرده است.

سایه سنگین کرونا بر معیشت خانواده ها

خبرنگاران- سارا جعفرزاده: این روزها مسئولان خانه های سلامت در سراهای محله که بیش از پیش مسئولیت سنگین آموزش را برعهده دارند، پذیرایی شهروندانی در محله ها هستند که برای کسب اطلاعات و راه های پیشگیری از کرونا به آنها مراجعه می کنند. اما جالب است بدانید بیشتر مراجعان خانه های سلامت درخواست خدمات مشاوره دارند و در واقع استرس و نگرانی در شرایط کنونی باعث شده مشکلاتشان را بیش از پیش با مشاوران خانواده در خانه های سلامت در میان بگذرانند.

  • شهروندان نگران تعهدات اقتصادی خود هستند

یکی از مشکلاتی که از زمان شیوع کرونا به وجود آمده است، تعطیلی و رکود کار برخی شرکت ها و کسب و کارهای آزاد است که باعث نگرانی شهروندان شده است.

ام البنین باقی مشاور خانواده که این روزها با مراجعان بسیاری در خانه های سلامت منطقه15 و مناطق دیگر روبرو است، در این باره می گوید: در شرایط فعلی بیشتر شهروندانی که به خانه های سلامت مراجعه می کنند درگیر استرس هستند و این استرس ابتدا به دلیل امکان ابتلا به بیماری و بعد به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه است. بیشتر مراجعان خانه های سلامت این روزها بانوان هستند و در واقع باید گفت بانوان در این شرایط استرس بیشتری دارند.

باقی می افزاید: جالب اینجاست موضوعی که ذهن برخی از مراجعان را درگیر کرده است، ترس از ابتلا به کرونا نیست بلکه پیامدهای اقتصادی این ویروس است که باعث شده شهروندان نگران تعهدات اقتصادی خود باشند. تعهداتی مانند اجاره ماهانه منزل مسکونی یا محل کسب، اقساط بانک و حق بیمه که به صورت ماهانه باید پرداخت کنند.

  • نیاز به امنیت خاطر

با توجه به اینکه کل جامعه و حتی کشورهای دیگر هم با موضوع کرونا دست به گریبان هستند، در این شرایط بهترین کار ایجاد یک امنیت خاطر است.

باقی با تأکید بر مدیریت ذهن به سمت و سوی مثبت اظهار می کند: شهروندان نیاز به امنیت خاطر دارند و فقط خود فرد می تواند این امنیت خاطر را برای خودش ایجاد کند. شهروندان علاوه بر اینکه بهداشت فردی را رعایت می کنند، باید ذهن خود را هم به صورت مثبت و مطلوب مدیریت کنند و عبارات تأکیدی را در طول روز به ویژه زمانی که امواج منفی را در ذهن می پرورانند با خود تکرار کنند؛ عباراتی مانند این شرایط گذراست و من به سلامت از این شرایط عبور می کنم، تأثیر بسیار مثبتی در مدیریت افکار منفی دارد. این افراد باید با مطالعه کتاب یا گوش دادن به موسیقی، از تنش و اضطراب این روزها دوری کنند، تغییر دکوراسیون اتاق خواب و فضای خانه هم در این زمینه بسیار مثبت عمل می کند و در نهایت شهروندان باید تا حد امکان از اخبار منفی دوری کنند و با امید به روزهای بهتر ذهنشان را به سمت مثبت سوق دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 876

به "سایه سنگین کرونا بر معیشت خانواده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین کرونا بر معیشت خانواده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید