ضعیف ترین و قوی ترین انتقام جویان حاضر در دنیای سینمایی مارول

به گزارش مجله استخدام جدید، انتقام جویان معمولا در دنیای سینمایی مارول به عنوان قوی ترین قهرمانان زمین شناخته می شوند و این موضوع با اضافه شدن قهرمانان تازه به فهرستی که در هر فیلم دائما در حال توسعه است، بیشتر ثابت می گردد.

ضعیف ترین و قوی ترین انتقام جویان حاضر در دنیای سینمایی مارول

این تیم، تعادل سالمی بین شخصیت هایی با توانایی های خداگونه و افرادی که فانی هستند، دارد. شخصیت های ضعیف تر گاهی اوقات به وسیله هواداران نادیده گرفته می شوند اما آن ها نشان داده اند که اگرچه به میزان دیگران قدرتمند نیستند اما توانایی های زیادی دارند.

دنیای سینمایی مارول در طول سال های گذشته به توسعه خود ادامه داده است. در سال 2021 شاهد اضافه شدن چندین سریال تلویزیونی به مجموعه دیزنی پلاس بودیم که به خوبی شخصیت های تازهی را معرفی کردند و بعلاوه شخصیت های دیگر را نیز با عمق بیشتری کاوش نمودند. بعضی از شخصیت ها قدرت های خود را بیشتر توسعه دادند و مسلما از کسانی که قبل از آن ها در کانون توجه بودند قدرتمندتر شده اند. جایگاه اعضای انتقام جویان که از ابتدا عضو این تیم بودند، با حضور افرادی که در سال های بعد به آن پیوستند، قطعا دچار تغییراتی شده است.

14. هاوک آی / کلینت بارتون

او یک تیرانداز بسیار ماهر است اما اغلب به عنوان ضعیف ترین عضو تیم شناخته می گردد، زیرا او فقط یک مرد معمولی به همراه تیر و کمان است. پس هاوک آی ضعیف ترین انتقام جو است.

هاوک آی در سطح بسیار متفاوتی نسبت به سایر اعضای تیم نهاده شده است و این مسئله در واقع یکی از رجحانن خصوصیات شخصیتی وی است و او را به فردی اصولی تر تبدیل می نماید، به خصوص به این خاطر که او نسبت به بقیه، چیزهای بیشتری برای از دست دادن دارد. او بعلاوه تجربه زیادی در جنگ دارد که در گذشته از آن برای راهنمایی شخصیت های قوی تری مانند واندا ماکسمیوف استفاده نموده است.

13. شاهین / کاپیتان آمریکا / سم ویلسون

سم ویلسون یک سرباز قدیمی است که از یک جت پک بالدار پیشرفته برای پرواز در جنگ استفاده می نماید. او اخیرا به عنوان کاپیتان آمریکا تازه انتخاب شده است و مردم شاید نگران این باشند که وی فقط یک مرد معمولی با یک جت پک است و اگر این وسیله را از دست بدهد، اساسا توان مبارزه با هر موجود ابرقدرتی را هم از دست می دهد. با این حال، بال های او هم به عنوان سلاح های تهاجمی و هم به عنوان سلاح های دفاعی عمل می نمایند و او حریفی شایسته برای بیشتر تبهکاران است.

نسخه ارتقایافته لباس او که در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی از آن استفاده کرد، دارای تجهیزات زیادی از جمله پهپادش، ردوینگ بود که به او در هنگام ماموریت یاری کرد. او در طول فیلم شاهین و سرباز زمستان، توانایی بیشتری از خود نشان داد و با افرادی که از سرم ابرسرباز استفاده می کردند، مقابله کرد.

12. بیوه سیاه / ناتاشا رومانوف

بیوه سیاه که با نام ناتاشا رومانوف نیز شناخته می گردد، یک قاتل چیره دست است اما از نظر قدرت، در انتهای فهرست نهاده شده است. او مانند هاوک آی توانایی خود را در مبارزه با بعضی از مخالفان چالش برانگیزتر انتقام جویان مانند چیتاوری، پهپادهای اولتران و بلک اوردر نشان داده است.

بیوه سیاه اغلب مجبور است علاوه بر سلاح های گرم مختلف، از ابزارهای دیگری مانند نیش بیوه سیاه خود و باتوم هایش نیز استفاده کند. این موارد و سابقه طولانی او به عنوان یک قاتل است که به او رجحان جزئی نسبت به سایر انسان های معمولی اطراف خودش می بخشد.

11. سرباز زمستان / گرگ سفید / باکی بارنز

باکی بارنز یکی از شخصیت های دیگر در دنیای سینمایی مارول است که از نسخه ای از سرم ابرسرباز در خون خود استفاده می نماید. البته خون او به وسیله زولا ساخته شده است. بازوی تازه او که به وسیله تی چالا به او هدیه داده شد و کاملا از ویبرانیوم ساخته شده، یکی از نقاط قوت اوست.

با این حال، همان طور که مرد عنکبوتی در جنگ داخلی نشان داد، این بازو در برابر افراد قدرتمندتر، کار چندانی از پیش نمی برد. باکی به احتمال زیاد در بیشتر مبارزاتی که شرکت می نماید برنده می گردد اما اگر با بعضی از اعضای قوی تر انتقام جویان روبه رو گردد، نتیجه یکسان نخواهد بود.

10. کاپیتان آمریکا / استیو راجرز

استیو راجرز با توجه به سرم ابرسربازی که در رگ های او وجود دارد، بسیار قوی تر از یک انسان معمولی است اما در مقایسه با سایر اعضای تیمش، ضعیف تر است.

او می تواند با دست خالی از بلند شدن هلیکوپتر جلوگیری کند و بدون چتر نجات از هواپیما بپرد اما معمولا در حد و میزان شخصیت هایی مانند تانوس یا لوکی نیست. البته باقی نفرات، عمیقا به او احترام می گذارند. کاپیتان آمریکا نگرشی خاص در نبردها دارد که او را به مبارزی سرسخت تبدیل می نماید.

9. مرد آهنی / تونی استارک

تونی استارک آخرین عضو انتقام جویان است که از نظر ظاهری، یک ابرقهرمان نیست. با وجود این، مرد آهنی به دلایلی روشن، یکی از رهبران تیم است. اولا او اولین ابرقهرمانی است که برای اولین بار در این فرنچایز ظاهر شد و دوما، تونی نابغه است و هوشی دارد که تقریبا در بین همه انتقام جویان بی نظیر است.

هوشمندی استارک، او را یک سر و گردن نسبت به همنوعانش بالاتر قرار می دهد. او توانست یک لباس زرهی باورنکردنی برای خود بسازد. لباس های تونی در طول دنیای سینمایی مارول آن قدر پیشرفته شده اند که اساسا در هر موقعیتی به کار می آیند. تونی از پس هر کاری، چه مبارزه با هالک باشد، چه تعمیر یک کشتی شکسته یا تعقیب یک سفینه فضایی، برمی آید.

8. شانگ چی

تازهترین فرد اضافه شده به دنیای سینمایی مارول، شانگ چی است که در اوایل سال 2021 در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه معرفی گردید. او از نظر فنی، هنوز عضو رسمی تیم نیست اما تعاملش با بروس بنر و کارول دانورز در صحنه پس از تیتراژ فیلم نشان می دهد که قطعا نقش مهمی در آینده ایفا خواهد نمود.

شانگ چی از نظر مهارت های مبارزه تن به تن، بسیار عالی است. او در تمام زندگی خود، در این حیطه آموزش دیده است و حتی پدرش را نیز در این نوع از مبارزه شکست داد. شانگ چی بعلاوه این مهارت را با آموخته های خود از خانواده مادری و سازمان ده حلقه ترکیب می نماید و به فردی قدرتمندتر تبدیل می گردد.

7. مرد عنکبوتی / پیتر پارکر

او جوان ترین انتقام جو اما بسیار قدرتمند است. توانایی های پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی، به او این امکان را می دهد تا بتواند به راحتی بازوی فلزی باکی بارنز را متوقف کند، یک وسیله نقلیه در حال حرکت را بگیرد، ساختمانی را که بر روی او فرو ریخته است بلند کند و حتی پا به پای تانوس بجنگد.

اصلی ترین چیزی که باعث می گردد مرد عنکبوتی در رتبه های بالاتر این فهرست قرار نگیرد این است که دیگر اعضای انتقام جویان از قوی ترین موجوداتی هستند که تا به امروز وجود داشته اند و تقریبا رقابت با آن ها غیرممکن است. به علاوه، جوانی و خامی پارکر یکی دیگر از مواردی است که او با آن دست و پنجه نرم می نماید و کارهای عجولانه اش، در مقابل حریفان قوی تر، به او آسیب می رساند.

6. ویژن

ویژن به وسیله اولتران خلق شد و سپس با کوشش های تونی استارک، بروس بنر و ثور، جان گرفت. بدن او از ترکیبی از بافت ارگانیک و ویبرانیوم ساخته شده است که او را به فردی بسیار بادوام تبدیل می نماید.

قدرت اصلی او از سنگ فکر موجود در پیشانی اش ریشه می گیرد که به وسیله آن می تواند پرتو لیزر ساطع کند و مجموعه گسترده ای از قدرت های خود از جمله دستکاری چگالی را کنترل نماید. او بعلاوه این افتخار را دارد که در کنار ثور و کاپیتان آمریکا یکی از معدود شخصیت هایی باشد که می تواند از میولنیر استفاده کند. او پیش از این و در ابتدای کار خود، به عنوان قدرتمندترین شخصیت در نظر گرفته می شد و اسکارلت ویچ، کوروس گلاویو و تانوس تنها شخصیت هایی بودند که توانستند بر او غلبه نمایند.

5. دکتر استرنج / استیون استرنج

دکتر استیون استرنج به وسیله انشنت وان در کامار تاج آموزش دید و پس از مرگ دنیل درام، به نگهبان نیویورکی سنکتوم سنکتوروم تبدیل شد. استرنج با حداقل آموزش، توانست کاسیلیوس و گروه متعصبانش را به چالش بکشد و بعلاوه یک حلقه زمانی ایجاد کرد که آن قدر قوی بود که دورمامو را برای مدت زمانی بی نهایت، به دام انداخت.

او در فیلم انتقام جویان: بازی خاتمهی، به میزان کافی ماهر بود تا بتواند با تانوس که چندین سنگ ابدیت در اختیار داشت، مقابله کند. دانش گسترده او در حوزه هنرهای عرفانی، به او طیف گسترده ای از توانایی ها از جمله قدرت تماشا آینده را می بخشد و وی را به یکی از رجحانن مدافعان دنیای سینمایی مارول تبدیل می نماید. استرنج شاید بعد از این که مهارت های بیشتری بیاموزد، بتواند در رتبه های بالاتر این فهرست قرار بگیرد.

4. هالک / بروس بنر

در گذشته، هالک قوی ترین انتقام جو به حساب می آمد. به نظر می رسد که در کمیک بوک ها، هالک از همه آن ها قدرتمندتر است. او در طول سال های گذشته، فراز و نشیب های زیادی در دنیای سینمایی مارول داشته است. ابتدا، بروس بنر و هالک، ارتباط خوبی با هم برقرار نکردند و همین امر باعث شد تا او در مبارزاتی که نباید ببازد، شکست بخورد.

این دو هویت، روابط خود را بهبود بخشیدند و اکنون به طور منسجم کار می نمایند. هالک همواره در هنگام عصبانیت، قوی ترین حالت خود را دارد. این جنبه از شخصیت او در فیلم های اخیر دنیای سینمایی مارول کاهش پیدا نموده است و او به میزان گذشته، دیوانه به نظر نمی رسد. به همین دلیل از بعضی از همتایان خود عقب مانده است.

3. کاپیتان مارول / کارول دانورز

کارول دانورز با نام مستعار کاپیتان مارول، به لطف قدرت هایی که دریافت نموده، همواره جزو قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول بوده است. او علی رغم حضور کم خود (دو فیلم)، شاهکارهای خود را به خوبی به نمایش گذاشته است و مطمئنا در میان قوی ترین ها جای دارد.

او نه تنها توانست به تنهایی یک ناوگان کامل از کشتی های کری را در مسیرشان به سمت زمین در فیلم کاپیتان مارول نابود کند، بلکه توانست کشتی تانوس را هم با یک ضربه از بین ببرد و بدون این که خراشی بردارد با خود تایتان دیوانه مقابله کند.

2. ثور

ثور با در نظر گرفتن این نکته که او یک خدای واقعی است، قوی ترین عضو تیم اصلی است. او پس از وقایع فیلم ثور: رگناروک و از دست دادن میولنیر و فهمیدن این که این چکش منبع قدرت او نیست، نیروی زیادی به دست آورد.

وی حتی بدون سلاح نمادین خود نیز، به میزان کافی توانایی داشت تا با ارتش مردگان هلا مقابله کند. ثور قدرت و دوام خود را در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت و جایی که تمام نیروی یک ستاره را در زمان ساختن سلاح تازه خود، طوفان شکن، به کار گرفت، به نمایش گذاشت و البته، تقریبا تانوس را در خاتمه فیلم کشت. ثور سپس در فیلم انتقام جویان: بازی خاتمهی، این بار، واقعا تانوس را کشت که قطعا کار کوچکی نیست.

1. اسکارلت ویچ / واندا ماکسیموف

اسکارلت ویچ همواره یک انتقام جو با بیشترین پتانسیل های بکر بوده است. او در جنگ ابدیت، توانست یک سنگ ابدیت را در حالی که با دست دیگر خود، تانوس را عقب نگه داشته بود، نابود کند. او فقط چند لحظه تا کشتن تانوس در بازی خاتمهی فاصله داشت و در نهایت، تانوس مجبور شد تمام سلاح های کشتی خودش را روی اسکارلت ویچ متمرکز کند.

همین حرکت کافی بود تا او را در رتبه های بالای فهرست قرار دهیم اما باید گفت که واندا ماکسیموف، معروف به اسکارلت ویچ، رسما در حال حاضر، قدرتمندترین انتقام جو است. در سریال وانداویژن، توانایی های او عمیق تر مورد آنالیز نهاده شد. واندا کل شهر را تصرف کرد و ویژن را به زندگی بازگرداند. جادوی هرج و مرجش، او را به اسکارلت ویچ تبدیل کرد و سطح قدرت بالای او، دیگر غیرقابل کتمان است.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1965

به "ضعیف ترین و قوی ترین انتقام جویان حاضر در دنیای سینمایی مارول" امتیاز دهید

6 کاربر به "ضعیف ترین و قوی ترین انتقام جویان حاضر در دنیای سینمایی مارول" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضعیف ترین و قوی ترین انتقام جویان حاضر در دنیای سینمایی مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید