طراحی برنامه پزشک پژوهشگر ، پزشکان و دندانپزشکان برتر می توانند در زمینه خاص تحقیقاتی دکتری بگیرند

به گزارش مجله استخدام جدید، آیین نامه برنامه پزشک پژوهشگر بر اساس توافقنامه میان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از نخبگان پزشکی و دندانپزشکی تدوین شد.

طراحی برنامه پزشک پژوهشگر ، پزشکان و دندانپزشکان برتر می توانند در زمینه خاص تحقیقاتی دکتری بگیرند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آیین نامه برنامه پزشک پژوهشگر در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. این آیین نامه براساس توافقنامه میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای حمایت از نخبگان پزشکی و دندانپزشکی تدوین شده است.

در این آیین نامه مقرر شده تا برنامه پزشک پژوهشگر طراحی گردد که این برنامه بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و به پزشکان و دندانپزشکان برتر تعلق می گیرد تا علاوه بر آموزش بالینی در مقاطع تخصص/ فوق تخصص/ فلوشیپ، در یک زمینه خاص تحقیقاتی مربوط به رشته بالینی خود نیز آموزش دیده و به کسب مدرک PHD نیز نائل آیند.

هدف از ایجاد این برنامه، یاری به رشد آکادمیک پزشکان و دندانپزشکان کشور و کاستن از فرایند مهاجرت نخبگان به خارج از کشور است. امید آن است که دانش آموختگان این برنامه با در دست دریافت رهبری پژوهش، نوآوری، آموزش و توسعه روش های نوین پزشکی در دانشگاه ها و همچنین پل زدن بین علوم پایه و کاربردی گام های مهمی در جهت خودکفایی کشور، حل مسائل سلامت، توسعه پایدار، گسترش مرز های دانش و ارتقاء سطح کیفی دانشگاه ها بردارند.

ویژگی های این آیین نامه به توضیح زیر است:

- محور اصلی فعالیت های برنامه پزشک پژوهشگر، کسب دانش و مهارت های بالینی و پژوهشی بطور همزمان و هدفمند در یک حیطه خاص از علم پزشکی است.

- برنامه پزشک پژوهشگر مقطع جدید دانشگاهی نبوده و کاریکولوم آموزشی آن عملا ترکیبی از محتوای دوره تخصصی یا فوق تخصص/ فلوشیپ بالینی به علاوه دوره research by PhD است.

- کلیه قوانین حاکم بر آموزش دوره تخصص و یا فوق تخصص/ فلوشیپ های بالینی و همچنین دوره research by PhD در برنامه پزشک پژوهشگر نیز اعمال می گردد مگر آنکه در این آیین نامه به صورت دیگری آمده باشد.

- پذیرش دستیاران این برنامه در قالب ظرفیت استعدادهای درخشان و یا مازاد بر ظرفیت ورودی دوره های تخصصی یا فوق تخصصی در دانشگاه های کشور خواهد بود.

- شرکت در برنامه پزشک پژوهشگر برای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کاملا اختیاری است.

- هیچگونه محدودیتی در نوع استخدام (پژوهشی، آموزشی و یا درمانی) برای فارغ التحصیلان برنامه پزشک پژوهشگر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وجود ندارد.

متن کامل این آیین نامه را می توانید از اینجا دانلود و مشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 649

به "طراحی برنامه پزشک پژوهشگر ، پزشکان و دندانپزشکان برتر می توانند در زمینه خاص تحقیقاتی دکتری بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی برنامه پزشک پژوهشگر ، پزشکان و دندانپزشکان برتر می توانند در زمینه خاص تحقیقاتی دکتری بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید