عضو اتحادیه کش بافان در گفت و گو با خبرنگاران؛ کالاهای مصرفی بیشترین اقلام وارداتی در مناطق آزاد ، کارخانه های نساجی نیازمند مواد اولیه هستند

به گزارش مجله استخدام جدید، عباس زاده گفت: پیشنهاد واردات مواد اولیه از منطقه آزاد را به کارگروه نظارت بر واردات داده ایم که به جای کالای مصرفی مواد اولیه وارد کنیم.

عضو اتحادیه کش بافان در گفت و گو با خبرنگاران؛ کالاهای مصرفی بیشترین اقلام وارداتی در مناطق آزاد ، کارخانه های نساجی نیازمند مواد اولیه هستند

محمد عباس زاده، عضو انجمن اتحادیه کش بافان در گفت و گو با خبرنگار ، درباره تاثیر واردات بر بازار نساجی کشور گفت: فراوریات نساجی کشور با واردات عجین شده و حدود 60 درصد از توان فراوری نخ، پنبه و پلی استر و ... با واردات مواد اولیه ممکن است.

عضو انجمن اتحادیه کش بافان ادامه داد: در حالی اجازه واردات 140 میلیون دلار کالای گروه چهارم به مناطق آزاد داده شده است که بسیاری از این اقلام وارداتی، مواد اولیه نیستند.

وی اضافه کرد: در کارگروه نظارت بر واردات و کمیته تنظیم مقررات و حمایت از کالای ایرانی که با حضور وزیر صمت و بخش خصوصی برگزار می گردد پیشنهاد واردات مواد اولیه از منطقه آزاد را ارائه داده ایم که به جای کالای مصرفی مواد اولیه را وارد کنیم چرا که واردات مواد اولیه از مناطق آزاد فرصتی طلایی است تا بتوانیم مشکل اصلی مواد اولیه واحد های فراوریی را برطرف کنیم.

600 هزار دلار کالا از منطقه آزاد چابهار صادر شد

عباس زاده تاکید نمود: کارخانجات و کارگاه های فراوریی تنها با مشکل مواد اولیه روبرو هستند، اگر واردات مواد اولیه بر اساس فشار های اقتصادی و تحریم ها کاهش پیدا نمی کرد فراوری نمایندگان با نوسانات ارزی تا حدودی مقابله می کردند.

وی ادامه داد: تحریم های ناجوانمردانه آمریکا منجر شده است تا بسیاری از کشور های طرف معامله با ایران از فروش مواد اولیه امتناع نمایند، البته در 2 ماه اخیر با رایزنی های وزارت اقتصاد و صمت شرایط رو به بهبود است و کارگاه ها به فکر استفاده بیشتر از ظرفیت داخلی خود هستند.

عضو اتحادیه کش باف گفت:کارخانه ها و کارگاه ها با نیمی از نیروی انسانی و تجهیزات خود در حال فعالیت هستند چرا که توان اقتصادی کافی برای اداره انبوهی از نیرو انسانی را ندارند، با تسهیل در تامین مواد اولیه و تک نرخی شدن دلار قطعا می توانیم با برنامه ریزی های بلند مدت به افزایش توان اقتصادی خود بپردازیم.

عباس زاده اعلام کرد: معتقدم برای اینکه فراوریات کشور با سرعت بیشتری صورت گیرد باید گمرکات، بانک ها و کارخانجات انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند، متاسفانه بعضی کارخانجات با کم فروشی و انبار اقلام خریداری شده به افزایش قیمت ها در کشور دامن می زنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 169

به "عضو اتحادیه کش بافان در گفت و گو با خبرنگاران؛ کالاهای مصرفی بیشترین اقلام وارداتی در مناطق آزاد ، کارخانه های نساجی نیازمند مواد اولیه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو اتحادیه کش بافان در گفت و گو با خبرنگاران؛ کالاهای مصرفی بیشترین اقلام وارداتی در مناطق آزاد ، کارخانه های نساجی نیازمند مواد اولیه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید