مالکیت 63 درصد از اراضی ملی تا سرانجام سال 1399 تثبیت شد

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران، ذبیح الله خداییان به تصویب قانون جامع حدنگار در سال 93 اشاره نمود و گفت: مطابق این قانون، تمامی دستگاه های دولتی مکلف هستند که نقشه اراضی خود را ظرف دو سال در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند و این سازمان نیز در مدت 5 سال نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

مالکیت 63 درصد از اراضی ملی تا سرانجام سال 1399 تثبیت شد

وی با بیان این که در همان مدت دو سال بیشتر ادارات به تکلیف قانونی خود عمل نکردند، اعلام کرد: بر این اساس اجرای طرح کاداستر به دلیل عدم همکاری دستگاه های اجرایی و عدم اختصاص بودجه لازم نتوانست پیشرفت لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توضیح داد: در مدیریت جدید قوه قضاییه، موضوع کاداستر در سند تحول قضایی مورد توجه نهاده شد و به آن اولویت داده شد و رئیس قوه قضاییه مرتب پیگیر این موضوع هستند که طرح کاداستر به عنوان یک طرح مهمِ ملی هرچه سریع تر به اجرا درآید.

خداییان اظهار کرد: در سند تحول قوه قضاییه، اولویت اصلی به اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی اختصاص یافت و بر این اساس اقدامات بسیار مثبتی در طی این دو سال صورت گرفت.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: فقط در سال گذشته بیش از 4 برابر چهل سال گذشته سند مالکیت کاداستری اراضی ملی و منابع طبیعی صادر شده و در اختیار سازمان جنگل ها و مراتع نهاده شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارائه آماری از اجرای طرح کاداستر در دوره تحول، اظهار کرد: تا انتها سال 97، برای حدود 11 میلیون و 500 هزار هکتار، در سال 98 برای حدود 8 میلیون و 900 هزار هکتار و در سال 99 برای حدود 47 میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سند کاداستری صادر شده است.

وی در رابطه با آمار تثبیت مالکیت های اراضی ملی و منابع طبیعی نیز اظهار داشت: در سال 97، 23 میلیون هکتار، در سال 98، 9 میلیون هکتار و در سال 99، 54 میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده است.

خداییان، میزان تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی تا انتها سال 99 را 63 درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد که با زمان بندی اجرا شده در سند تحول، تا انتها سال 1400 تمام اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت و سنددار شوند.

معاون رئیس قوه قضاییه یادآور شد: در بعضی از استان ها از جمله یزد تثبیت و سنددار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی به اتمام رسیده، در استان مازندران نیز حدود 98 درصد از اراضی ملی تثبیت شده است و استان ها یکی پس از دیگری این طرح را به اتمام می رساند.

وی با اشاره به همکاری سازمان جنگل ها با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکید نمود: اجرای طرح کاداستر از تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری می نماید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این دوره از مدیریت قوه قضاییه مبارزه با فساد در تمام بخش ها علی الخصوص تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی، جان تازه ای گرفت و دستگاه قضایی با متجاوزین به این اراضی، قاطعانه برخورد نموده و از اراضی برطرف تصرف اجرا شده است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1695

به "مالکیت 63 درصد از اراضی ملی تا سرانجام سال 1399 تثبیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکیت 63 درصد از اراضی ملی تا سرانجام سال 1399 تثبیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید