معین شدن آثار نوروز بر فرایند کرونا در کشور تا دو هفته آینده

به گزارش مجله استخدام جدید، عضو کمیته علمی کرونا با تاکید بر اینکه حدودا دو هفته زمان ضروری است تا آثار تعطیلات نوروزی بر فرایند شیوع کرونا در کشور تعیین گردد، در عین حال درباره آموزش حضوری مدارس، گفت: گاهی خیلی شتاب زده تصمیم گیری می گردد و به همین منوال تصمیمات هم شتابزده اجرا می گردد؛ قطعا و مسلما تصمیمات می توانند پلکانی و با تامل اجرا گردد و ما امیدوایم این عملکرد مشکل ایجاد نکند.

معین شدن آثار نوروز بر فرایند کرونا در کشور تا دو هفته آینده

به گزارش ایسنا، محمد وجگانی، با اشاره به اینکه هنوز گزارش مستندی از تاثیر تعطیلات بر فرایند بیماری کرونا در کشور ارائه نشده است، گفت: روز دوشنبه در جلسه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا نکته ویژه ای از شعله ور شدن کرونا در کشور گزارش نشده است لذا تصور می کنم بهتر باشد که یک تا دو هفته آینده را منتظر بمانیم و اگر حادثه ای رخ ندهد، تعیین می گردد تعطیلات نوروزی را به سلامت گذراندیم.

وی اضافه کرد: در خصوص پیش بینی اینکه موج هفتم کرونا به وقوع خواهد پیوست یا خیر و این که وقوع احتمالی آن چه زمانی است به کمی زمان احتیاج داریم تا اطلاعات دقیق تر باشد.

او با اشاره به اینکه حدود 75 درصد جمعیت ایران در مجموع واکسینه شده اند، بیان نمود: مقدار تزریق دز اول بیش از 80 درصد و تزریق دز دوم بیش از 63 درصد است. در میان کشور هایی که واکسیناسیون انجام دادند، ایران جزو کشور های خوب و اول از نظر پوشش واکسیناسیون محسوب می گردد.

تا به امروز 64 درصد مردم جهان واکسن تزریق کردند و 11.3 میلیارد دز واکسن در جهان مصرف شده است. روزانه 19 میلیون دز واکسن در جهان تزریق می گردد. این درحالی است که در کشور های فقیر حدود 14.5 درصد جمعیت واکسن زدند. ایران در این زمینه شرایط مناسبی دارد.

دبیر بورد ایمنی شناسی کمیته علمی کرونا در ادامه صحبت هایش با انتقاد از اینکه پروتکل های بهداشتی به درستی در کشور اجرا نمی گردد، توضیح داد: متاسفانه سهل انگاری در این زمینه وجود دارد و فاصله گذاری فیزیکی در اجتماعات به درستی رعایت نمی گردد و همین سبب می گردد منتظر باشیم که ایامی که در تعطیلات گذشت سبب نگرانی و حادثه نگردد.

وی درباره سویه در گردش کرونا در ایران، اظهار کرد: سویه غالب در گردش در ایران گونه BA 1 بوده است و تعداد کمی BA 2 هم داشتیم.

وجگانی درخصوص بازگشایی مدارس بدون دو پیش شرط تزریق واکسن و حفظ فاصله گذاری فیزیکی، ادامه داد: گاهی خیلی شتاب زده تصمیم گیری می گردد و به همین منوال تصمیمات هم شتابزده اجرا می گردد. ما می توانیم مدارس را بازگشایی کنیم، ولی به عنوان مثال چه اجباری وجود دارد که کلاس های کنکور و امثال آن هم حضوری برگزار گردد؟ قطعا و مسلما تصمیمات می توانند پلکانی و با تامل اجرا گردد و ما امیدوایم این عملکرد مشکل ایجاد نکند. درحال حاضر شدت و آسیب زایی کووید 19 در سطح جهان کاهش یافته است و امید می رود که بیماری از حالت پاندمیک خارج شده و به حالت اندمیک برسد.

وی در انتها تاکید نمود: مردم شریف باید مراعات شرایط را داشته باشند و استفاده از ماسک را همچنان یک ضرورت بدانند و از حضور در اجتماعات خودداری نمایند. نمی توانیم بگوییم دورهمی برگزار نکنید، اما از مردم می خواهیم در این شب های عزیز اگر علائم بیماری را دارند از حضور در مهمانی های افطاری خودداری نمایند. در صورت حضور در مهمانی فاصله گذاری را حفظ نمایند و از در آغوش کشیدن و رو بوسی خودداری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2097

به "معین شدن آثار نوروز بر فرایند کرونا در کشور تا دو هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شدن آثار نوروز بر فرایند کرونا در کشور تا دو هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید