مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند

به گزارش مجله استخدام جدید، تایلند را اغلب با نام سرزمین لبخند می شناسند، زیرا مردم آن تقریبا همیشه در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند. در تایلند معمولا با چسباندن دو کف دست به یکدیگر در مقابل سینه، به دیگران سلام می کنند که این حرکت Wai نامیده می شود. اگر یک تایلندی در مقابل شما چنین حرکتی کرد، بهتر است که آن را بی پاسخ نگذارید.

مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند

برای تبدیل نوشتاری زبان تایلندی به لاتین، هیچ روش استانداردی وجود ندارد و بنابراین ممکن است یک کلمه واحد تایلندی به چندین شکل لاتین نوشته شود؛ به همین دلیل هم در کتاب های راهنما، واژه نامه ها و سایر متون، از روش های مختلفی استفاده می شود. استانداردترین روش موجود سیستم نوشتاری پادشاهی تایلند است که استفاده از آن رو به افزایش است و برای اسامی خیابان ها نیز همین شیوه به کار برده می شود.

تایلندی ها بسیار میهمان نواز، صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. تابوهای آن ها نیز بیشتر در زمینه مذهب و سلطنت است. بنابراین گردشگران نباید حرکت یا بیان اهانت آمیزی به خاندان سلطنتی یا مذهبشان داشته باشند. هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی زمانی که در تور تایلند هستید، باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده به تن داشته و پیش از ورود کفش ها را از پا درآورید.

در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته هستند. زرد، رنگ روز دوشنبه است و از جایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده، رنگ زرد، رنگ سلطنتی نیز هست و وجود پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاهی است. پس از سال 2006 که شصتمین سالگرد سلطنت پادشاه تایلند را در این کشور جشن گرفتند، بیشتر مردم در روز دوشنبه لباس زرد بر تن می کنند تا وفاداری و احترام خود را نسبت به پادشاه نشان دهند. در جریان کودتای سال 2006 نیز سربازان به اسلحه خود روبان زردی بسته بودند تا نشان دهند با احترام تمام به پادشاه خود در این کودتای آرام شرکت کرده اند.

منبع مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1871

به "مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید