موضع گیری تازه صندوق بین المللی پول نسبت به درخواست ایران

به گزارش مجله استخدام جدید، ایرنا نوشت: صندوق بین المللی پول گفت که ارزیابی درخواست ایران برای دریافت یاری اقتصادی 5 میلیارد دلار زمان بر است، زیرا تعاملات این نهاد در حال حاضر با تهران محدود شده است.

موضع گیری تازه صندوق بین المللی پول نسبت به درخواست ایران

جهاد ازعور مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول به رویترز گفت: ما درخواستی مبنی بر یاری دریافت نموده ایم و از آنجا که تعاملات ما با ایران در حال حاضر محدود است، فرایند دستیابی به اطلاعات مورد احتیاج برای ارزیابی این درخواست، زمان می برد.

ازعور اضافه کرد: هر عضو صندوق بین المللی پول از حق یکسانی برای دسترسی به منابع مالی صندوق تابع مقررات این نهاد و تصویب هیات مدیره برخوردار است.

صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود در خصوص چشم انداز مالی خاورمیانه و آسیای مرکزی گفت که انتظار می رود اقتصاد ایران به میزان 6 درصد در امسال منقبض گردد که این رقم در سال گذشته میلادی، 7.6 درصد بود.

صندوق بین الملی پول شرایط تورم ایران را نیز در جهت بهبود پیش بینی کرد و گزارش داد که نرخ تورم ایران در امسال 34.2 درصد است که از پیک 41.1 درصد سال گذشته کمتر است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که کسری مالی دولت ایران در امسال به 9.9 درصد فراوری ناخالص داخلی در مقایسه با رقم 5.7 درصد سال گذشته افزایش یابد.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، با وجود بحران گسترده جهانی رشد مالی ایران در سال 2020، نسبت به سال 2019 بهتر می گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 985

به "موضع گیری تازه صندوق بین المللی پول نسبت به درخواست ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری تازه صندوق بین المللی پول نسبت به درخواست ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید