مرکز پرتغال قرنطینه می گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، دولت پرتغال اظهار داشت که به علت افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در لیسبون، مرکز این کشور و شیوع ویروس جهش یافته هندی این شهر به مدت دو روز و نیم قرنطینه می گردد.

مرکز پرتغال قرنطینه می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، کشور پرتغال به علت افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان با ویروس جهش یافته هندی محدودیت های تازه را برای مرکز این کشور اعمال می نماید.

شهر لیسبون، مرکز پرتغال به علت افزایش نگران نماینده موارد ابتلا با ویروس جهش یافته هندی به مدت دو روز و نیم قرنطینه می گردد.

بر اساس اطلاعات دولت از بعد از ظهر آدینه تا صبح دوشنبه حدود 2.8 میلیون سکنه مرکز پرتغال اجازه دارند تنها در موارد ضروری این شهر را ترک نمایند. از خارج این شهر هم تنها در موارد استثنائی مسافران می توانند به این شهر وارد شوند.

شهر لیسبون با حدود 928 مورد ابتلای تازه به کرونا در عرض 24 ساعت بیشترین موارد ابتلای روزانه از 19 فوریه را ثبت نموده است. تعداد موارد ابتلا به کرونا در این شهر تقریبا حدود 75 درصد همه موارد ابتلا در این کشور را شامل می گردد. این در حالی است که در شهر لیسبون تنها 27 درصد همه جمعیت پرتغال زندگی می نمایند.

سخنگوی دولت پرتغال اعلام نموده که در لیسبون در حال حاضر ویروس جهش یافته هندی به شدت در حال توسعه است.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای قرنطینه شهر لیسبون خاطرنشان کرد: انجام چنین اقداماتی برای ما آسان نیست، اما ما فکر کردیم که این اقدام ضرورت دارد تا شرایط فعلی لیسبون به کل کشور سرایت نکند.

کشور پرتغال در زمستان در مبارزه با ویروس کرونا پیروز بود و به طور موقت در فصل بهار کمترین تعداد مبتلایان در اروپا را از آن خود کرد.

شرایط اضطراری کرونایی در این کشور برای مهار کرونا در اول ماه می بعد از پنج ماه و نیم سرانجام یافت.

اما بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اروپایی تعداد مبتلایان تازه در این کشور در عرض دو هفته به ازای 100 هزار نفر از 55 به 87 افزایش پیدا نموده است.

رئیس جمهور پرتغال پیش از این هر گونه قرنطینه مجدد برای مهار کرونا در کشورش را رد نموده بود. وی تعداد بالای مبتلایان را تا زمانی که شرایط بیمارستان ها شرایط بدی پیدا ننموده توجیهی برای اعمال محدودیت های شدید ندانست.

با این همه نخست وزیر پرتغال موضع محتاطانه تری در این باره اتخاذ نموده و گفته است: هیچ کس نمی تواند این مسئله را تضمین کند که ما ضرورتی برای بازگشت به محدودیت های بیشتر و قرنطینه را نداریم.

بر اساس تازهترین آمارها در پرتغال از ابتدای شیوع بحران کرونا تا به حال 861628 نفر به کرونا مبتلا شده و 17057 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1749

به "مرکز پرتغال قرنطینه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز پرتغال قرنطینه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید