پیغام اردوغان پیش از نشست اتحادیه اروپا: مسائل مدیترانه را می&zwnjتوان با مذاکره حل کرد

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که مسائل مرتبط با مدیترانه شرقی را نه با تنش بلکه به وسیله مذاکره می توان حل کرد.

پیغام اردوغان پیش از نشست اتحادیه اروپا: مسائل مدیترانه را می&zwnjتوان با مذاکره حل کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا بهاری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک پیغام ویدیویی به کارگروه مدیترانه شرقی که توسط شورای دانشگاههای بین المللی و دانشگاه آک دنیز برگزار گردید، گفت: باور داریم که مسائل مرتبط با مدیترانه شرقی را نه با تنش بلکه با مذاکره میان تمامی بازیگران منطقه می توان حل کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اردوغان با اشاره به اینکه پیشنهاد ترکیه برای برگزاری کنفرانسی با حضور تمامی کشورهای شرق مدیترانه و ترک های قبرس هنوز روی میز است٬ گفت: ترکیه کشوری است که مرز دریایی طولانی در مدیترانه دارد و نمی توانیم صرفاً از دور نظاره گر تحولات در این منطقه باشیم.

وی تاکید نمود: به صراحت گفتیم طرح ها و نقشه هایی که سعی دارند کشورمان را در سواحل آنتالیا محصور نمایند، نخواهیم پذیرفت. ما به دنبال نادیده دریافت حقوق یا قوانین کسی نیستیم. اما موضعمان در برابر ذهنیت های راهزن که به دنبال پایمال کردن حقوق ما هستند٬ قاطع است.

اردوغان توضیح داد: اتحادیه اروپا باید از نابینایی راهبردی که دچار آن شده رهایی یافته و اجازه سوءاستفاده از خود به یونان و بخش روم نشین قبرس در مسائل مربوط به مدیترانه شرقی را ندهد.

وی تاکید نمود: از تمام کشورهای همسایه در دریای مدیترانه می خواهم که دیگر از این مسئله (مدیترانه شرقی) به عنوان بازی با جمع صفر دست بردارند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: کشورمان در مسئله مدیترانه شرقی به هیچ وجه دنبال تنش نیست٬ بلکه حامی صلح٬ همکاری و برقراری عدالت است.

امروز اتحادیه اروپا نشستی برگزار می نماید که در آن قرار است به موضوع تحریمها علیه ترکیه نیز پرداخته گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1411

به "پیغام اردوغان پیش از نشست اتحادیه اروپا: مسائل مدیترانه را می&zwnjتوان با مذاکره حل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام اردوغان پیش از نشست اتحادیه اروپا: مسائل مدیترانه را می&zwnjتوان با مذاکره حل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید