توسعه اطلاعات غلط درباره کرونا، بیش از خود ویروس است

به گزارش مجله استخدام جدید، محققان با اشاره به فرایند سریع توسعه اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا و اثرات سوء آن هشدار دادند افراد در انتشار مطالب نادرست و خطرناک، بیشتر تامل نمایند.

توسعه اطلاعات غلط درباره کرونا، بیش از خود ویروس است

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار، به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس تحقیقات تازه دانشگاه ملی استرالیا (ANU)، افرادی که بر اساس اولین غرایز خود فکر می نمایند، محتمل است اطلاعات غلط کووید-19 را باور نموده و آن ها را به اشتراک بگذارند.

در این مطالعه متفکران شهودی، کسانی که تمایل به تصمیم گیری بر اساس غریزه فوری خود دارند، با افراد متفکری که در صحت اطلاعات ارائه شده تامل می نمایند، مقایسه شد.

به اسم بخشی از این مطالعه، به 742 استرالیایی ترکیبی از پنج ادعای رد شده درباره کرونا و پنج اظهار دقیق از مقامات بهداشت عمومی در این باره نشان داده شد، سپس از شرکت نمایندگان خواسته شد تا یک آزمایش کوتاه از سبک تفکر خود را تکمیل نمایند.

دکتری متیو پرستار، نویسنده اصلی و محقق استرالیایی گفت در آزمون سبک تفکر، پاسخ های شهودی و در عین حال غلط را ارائه نموده اند، آن ها دریافتند در تشخیص بین اظهارات دقیق و اطلاعات نادرست افراد بسیار بدتر بوده اند.

او گفت: اطلاعات غلط ویروسی در خصوص کووید-19 درست مانند خود ویروس توسعه یافته است. دانستن اینکه اتکا به شهود ممکن است حداقل تا حدی مسئول انتشار اطلاعات نادرست درباره کرونا باشد، به ارتباطات علمی سرنخ های مهمی در خصوص نحوه پاسخ به این چالش می دهد. به اسم مثال فقط یادآوری به افراد برای وقت گذاشتن و فکر کردن درباره ادعا های مبهم می تواند به آن ها در رد اطلاعات غلط یاری نموده آن ها را از پیروی از توصیه های ناکارآمد یا خطرناک باز دارد؛ تشویق مردم به فکر کردن قبل از اشتراک گذاری هم ممکن است فرایند توسعه ادعا های دروغین را کند کند.

این تحقیق در مجله Memory and Cognition منتشر شده است و با تحقیقات مشابه اجرا شده در آمریکا، انگلیس و کانادا مطابقت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1823

به "توسعه اطلاعات غلط درباره کرونا، بیش از خود ویروس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اطلاعات غلط درباره کرونا، بیش از خود ویروس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید