206 پروژه گردشگری در استان تهران افتتاح شد

به گزارش مجله استخدام جدید، تهران (پانا) - با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 206 پروژه گردشگری و صنایع دستی در استان تهران امروز(سه شنبه) به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

206 پروژه گردشگری در استان تهران افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر مونسان در این مراسم با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مردم عزیزمان خواهش می کنم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، خصوصا موضوع استفاده از ماسک را که همکاران ما در وزارت بهداشت بر آن تأکید دارند، به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

وی بیان نمود: تجمع ها و نیز برگزاری مراسم هایی مثل عروسی و عزا اصلا به صلاح نیست. باید بتوانیم جلوی انتشار بیشتر این ویروس را بگیریم. اگر قرار است نوروزی داشته باشیم که در آن سفر انجام شود منوط به این است که پروتکل های بهداشتی از همین حالا و برای همیشه رعایت شود تا شاهد شیوع پیک چهارم کرونا در کشور نباشیم.

وی به برنامه ریزی ها برای سفرهای احتمالی نوروزی اشاره کرد و اضافه کرد: در این خصوص جلسه ای را در کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا برگزار کردیم و مفصل در این باره صحبت شده است. یک سال است که از شیوع این ویروس می گذرد و تأثیراتی را روی گردشگری گذاشته است. به همین خاطر در این خصوص در آن جلسه مفصل بحث شد که درباره نوروز و سفرهای احتمالی نوروزی چگونه باید برنامه ریزی کنیم.

پروتکل های بهداشتی در حوزه گردشگری رعایت می شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: خوشبختانه رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی در حوزه گردشگری انجام می شود، وزارت بهداشت درباره سفرهای مدیریت شده که تحت نظارت ما انجام می شود نگرانی ندارد، آنچه که مورد نگرانی آن هاست سفرهای انبوهی است که خارج از ضابطه و بدون مدیریت انجام می شود. یعنی این که هرکسی با ماشین خود به سفر می رود و معلوم هم نیست در کجا اقامت می کند؟ این موجب نگرانی است. البته اگر افراد با ماشین شخصی سفر بروند اما در مراکز اقامتی تحت نظارت ما اقامت کنند این نیز قابل قبول است و نگرانی در این خصوص کمتر است.

وی اضافه کرد: بنابراین در مدل اول سفرها یعنی سفرهایی که با تور و تحت نظارت ما انجام می شود و در مدل دوم که با تور نیست اما اقامت در مراکز اقامتی تحت نظارت این وزارتخانه انجام می شود، کمتر نگرانی داریم و تحت کنترل است. نگرانی ما و وزارت بهداشت برای نوع سوم سفر یعنی سفرهای انبوه و مدیریت نشده است.

مونسان به پروژه های افتتاحیه امروز در استان تهران اشاره کرد و گفت: این استان به لحاظ موقعیت سیاسی و تجاری نیاز به اقامتگاه ها با ستاره های مختلف دارد. نیاز تهران اکنون بیشتر به اقامتگاه هایی با ستاره های بالا است. دو هتل 5 ستاره در تهران در دولت دوازدهم افتتاح شده و تا پایان فروردین 1400 نیز یک هتل 5 ستاره دیگر افتتاح خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یادآور شد: در دولت دوازدهم قرار شد به تدریج در استان تهران اقامتگاه های بوم گردی احداث شود که خوشبختانه این اتفاق افتاده است و امروز نیز یک اقامتگاه بوم گردی در استان تهران افتتاح شد.

وی اظهار کرد: در کنار اقامتگاه های بوم گردی شکل جدیدی از اقامتگاه را در کشور داریم به نام بوتیک هتل که شروع آن با تهران بود که این شکل از اقامتگاه ها، استفاده بهینه از ظرفیت های حوزه گردشگری است و هوشمندانه کمبود اقامتگاه ها در شهرهای مختلف جبران می شود.

حذف گذرنامه بین ایران و ترکیه در حد پیشنهاد است

مونسان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره حذف گذرنامه بین گردشگران ایران و ترکیه، گفت: در سفری که به ترکیه داشتیم آن ها تجربه ای را که با یکی از کشورهای همسایه داشتند، مطرح کردند و آن هم این است که علاوه بر لغو ویزا، پاسپورت را نیز حذف کرده اند، آن ها اعتقادشان بر این است که اگر این مدل را با ایران اجرایی کنند می تواند به تقویت گردشگری بین دو کشور کمک کند. اخیرا نیز این موضوع مجددا از سوی آن ها مطرح شده اما فعلا در حد پیشنهاد ترکیه به ما است به نظرم پیشنهاد بدی نیست باید این موضوع را با وزارت خارجه و دستگاه های امنیتی مطرح کنیم.

به گزارش ایرنا ، 206 پروژه ای که امروز به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شامل چهار هتل، چهار هتل آپارتمان، یک اقامتگاه بوم گردی، یک واحد بوتیک هتل، دو مجتمع گردشگری، 10 سفره خانه سنتی، 37 دفتر خدمات مسافرتی است و همچنین 22 گارگاه صنایع دستی گروهی و 126 کارگاه صنایع دستی انفرادی برای 936 نفر اشتغال ایجاد شده و در مجموع 816 تخت به ظرفیت های اقامتی استان تهران اضافه شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1574

به "206 پروژه گردشگری در استان تهران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "206 پروژه گردشگری در استان تهران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید