3 روش طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی با نکات مهم و پرکاربرد

به گزارش مجله استخدام جدید، بیشتر افراد علاقه دارند که روزانه از دسرهای کم کالری و مقوی استفاده کنند. کمپوت کردن میوه ها یکی از این دسرهای بسیار مقوی و کم کالری برای بچه ها و سایر افراد است. کمپوت گیلاس جز کمپوت های پرطرفداری است که در روزهای گرم تابستان به عنوان یک میان وعده بسیار کاربردی است. کمپوت گیلاس را میتوانید بدون مواد نگهدارنده به مدت 5 ماه به راحتی نگهداری و مصرف کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

3 روش طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی با نکات مهم و پرکاربرد

در این مقاله از مجله خبرنگاران بلاگ می خواهیم به شما یکی از ساده ترین راه های درست کردن کمپوت گیلاس را آموزش بدهیم. با ما همراه باشید.

روش اول طرز تهیه کمپوت گیلاس

مواد لازم برای تهیه کمپوت گیلاس
گیلاس 1 کیلوگرم
شکر1 پیمانه
آببه میزان لازم
  1. ابتدا در یک ظرف شیشه ای درب دار مناسب گیلاس ها را همراه شکر می ریزیم و درون ظرف را با آب آشامیدنی به میزان لازم پر می کنیم و سپس درب ظرف را گذاشته و به مدت 5 دقیقه ظرف را وارونه میکنیم و اگر آب پس داد درب ظرفمان را باید عوض کنیم.
  2. در یک قابلمه مناسب ظرف شیشه ای موادمان را (گیلاس، شکر، آب) می گذاریم و درون قابلمه را با آب ولرم پر کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید، بعد از به جوش آمدن به مدت 15 دقیقه روی حرارت بگذارید بماند تا پخته شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک گیلاس

  3. سپس بعد از 15 دقیقه قابلمه را از رو حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا با دمای محیط سرد شود، بعد از خنک شدن ظرف شیشه ای کمپوت را به صورت وارونه به مدت 24 ساعت قرار می دهیم تا کمپوت گیلاس ما آماده شود.
  4. بعد از 24 ساعت استراحت می توانید درب ظرف شیشه ای خود را باز کنید و در ظرف سرو خود بریزید و از کمپوت گیلاس خود لذت ببرید.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای گل محمدی(قیزیل گول موراباسی)

روش دوم تهیه کمپوت گیلاس به روش فوری

مواد لازم برای تهیه کمپوت گیلاس:
گیلاس 1 کیلوگرم
شکر 1 پیمانه
آب4 پیمانه
  1. ابتدا در یک ظرف مناسب یک کیلو گیلاس را شسته و ساقه های آن را جدا می کنیم و اجازه می دهیم تا گیلاس های ما کاملا خشک شوند.
  2. یک قابلمه مناسب را روی حرات قرار داده و سپس به آن یک پیمانه شکر و چهار پیمانه آب اضافه کنید و با همزن دستی مواد (شکر و آب) را به خوبی مخلوط و یکدست کنید، سپس بعد از چند قل زدن به مواد (شکر، آب) درون قابلمه گیلاسها را اضافه میکنیم و به مدت 20 دقیقه روی حرارت بگذارید بماند تا پخته شود.
  3. سپس بعد از 20 دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا با دمای محیط سرد شود، بعد از خنک شدن موادمان (آب، شکر، گیلاس) را در یک ظرف شیشه ای دربدار می ریزیم و درب آن را می بندیم و در یخچال می گذاریم تا کمپوت ما خنک شود.

کمپوت گیلاس ما آماده شده و در ظرف سرو خود بریزید و از کمپوت گیلاس خود لذت ببرید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

روش سوم تهیه کمپوت گیلاس با شربت جدا

مواد لازم برای تهیه کمپوت گیلاس:
گیلاس یک کیلو و نیم
شکر 1 پیمانه
آب 4 پیمانه
  1. ابتدا یک ماهیتابه مناسب را روی حرات قرار داده و سپس به آن یک پیمانه شکر و چهار پیمانه آب اضافه کنید و با همزن دستی مواد (شکر و آب) را به خوبی مخلوط و یکدست کنید، سپس بعد از چند قل زدن از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا با دمای محیط سرد شود.
  2. در یک ظرف مناسب یک کیلو و نیم گیلاس را شسته و ساقه های آن را جدا می کنیم و اجازه می دهیم تا گیلاس های ما کاملا خشک شوند.
  3. در یک ظرف شیشه ای درب دار مناسب، گیلاس های شسته شده را در آن می ریزیم و سپس به آن شربت (شکر، آب) را به میزان لازم اضافه می کنیم و درب شیشه را محکم می بندیم.
  4. در یک قابلمه مناسب ظرف شیشه ای موادمان (گیلاس، شکر، آب) را می گذاریم و درون قابلمه را آب پر کرده و روی حرارت قرار می دهیم، تا به جوش بیاد، ، بعد از به جوش آمدن به مدت 20 دقیقه روی حرارت بگذارید بماند تا پخته شود.
  5. سپس بعد از 20 دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا با دمای محیط سرد شود، بعد از خنک شدن ظرف شیشه ای کمپوت را به صورت وارونه به مدت 12 ساعت قرار می دهیم تا کمپوت گیلاس ما آماده شود.
  6. بعد از 12 ساعت استراحت می توانید درب ظرف شیشه ای خود را باز کنید و در ظرف سرو خود بریزید و از کمپوت گیلاس خود لذت ببرید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

نکات تهیه کمپوت گیلاس:

  • برای داشتن یک کمپوت با کیفیت حتما از گیلاس با کیفیت استفاده کنید.
  • میزان شکر بستگی به ذائقه و شیرینی گیلاس های شما دارد.
  • اگر گیلاس شما شیرین نبود یک پیمانه و نیم شکر اضافه کنید.
  • ظرف کمپوت حتما باید شیشه ای و با درب محکم فلزی باشد.
  • بعد از آماده شدن کمپوت می توانید آن را به مدت طولانی نگهداری کنید چون کنسرو است و خراب نمی شود.
  • بعد از باز شدن درب کمپوت حتما در یخچال نگهداری کنید.
  • ظرف شیشه ای و درب فلزی آن حتما باید تمیز و خشک باشد.
  • اگر احتمال می دهید گیلاس شما کرم داشته باشد آنها را به مدت یک ساعت و نیم در آب سرد قرار دهید تا کرم آن خارج شود و سپس گیلاس ها را به خوبی خشک و استفاده کنید.
  • بعد از پخت حتما آن اجازه بدهید با دمای محیط خنک شود.
  • در زمان جوشاندن کمپوت آب باید یک تا دو سانت زیر درب شیشه ای باشد.
  • بعد از جوشاندن دوباره درب ظرف شیشه ها را محکم کنید.
  • اگر تمایل دارید که ماندگاری کمپوت شما بیشتر شود، بعد از شستن گیلاس ها حتما آنها را با دستمال به خوبی خشک کنید و با این کار می توانید ماندگاری کمپوت خود را بالا ببرید.
  • اگر درب کمپوت خود را باز نکنید و هوا وارد ظرف نشود می توانید کمپوت خود را در کابینت نگهداری کنید.

برای مشاهده سرویس آشپزی به بلاگ ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1947

به "3 روش طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی با نکات مهم و پرکاربرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی با نکات مهم و پرکاربرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید