بلایی که استرس بر قلب وارد می نماید

به گزارش مجله استخدام جدید، متخصص قلب با بیان اینکه استرس مادر بیماری هاست، گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت مزمن، می تواند هم بیماری های قلبی را ایجاد نموده و هم این بیماری ها را از کنترل خارج کند.

بلایی که استرس بر قلب وارد می نماید

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، مسعود اسلامی، متخصص قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مصاحبه با فارس در پاسخ به این پرسش که استرس چه نقشی در بروز بیماری های قلبی دارد؟، گفت: استرس نقش خیلی زیادی در بروز بیماری های قلبی دارد.

وی با بیان اینکه استرس مادر بیماری هاست، گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت مزمن، می تواند هم بیماری های قلبی را ایجاد نموده و هم این بیماری ها را از کنترل خارج کند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: برای مثال فردی که دارای فشار خون است، دارو نیز مصرف می نماید و ماه ها فشار خونش قابل کنترل بوده، اما یکدفعه به اورژانس مراجعه نموده و اعلام می نماید فشار خونش به عدد 20 رسیده است؛ تنها علت این افزایش این است که خبر بدی به این فرد داده اند و این موضوع باعث استرس روحی شدید در فرد شده؛ در نتیجه فشار خونش بالا رفته است.

اسلامی با بیان اینکه استرس های مزمن نیز می تواند بیماری های قلبی و عروقی ایجاد کند، توضیح داد: برای نمونه فردی در ترافیک گیر نموده و این موضوع وی را عصبی می نماید یا فرد در محیط کاری عصبی می گردد؛ در نتیجه این موضوعات باعث بروز بیماری قلبی خواهد شد.

وی متذکر شد: در افرادی که دچار بیماری های عصبی هستند، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1342

به "بلایی که استرس بر قلب وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که استرس بر قلب وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید