خبرنگاران حکیم: هدف از تشکیل ائتلاف عراقیون صیانت از حاکمیت عراق است

به گزارش مجله استخدام جدید، بغداد- خبرنگاران- سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی روز شنبه در ملاقات برهم صالح رئیس جمهوری عراق درباره بحران بهداشتی و مسائل مالی این کشور رایزنی کرد و گفت: هدف از تشکیل ائتلاف عراقیون صیانت از حاکمیت بغداد است.

خبرنگاران حکیم: هدف از تشکیل ائتلاف عراقیون صیانت از حاکمیت عراق است

به گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، در این ملاقات که در دفتر این جریان در بغداد برگزار گشت، طرفین درباره بحران بهداشتی، مناسبات مطلوب عراق با همسایگان و کشورهای دنیا و مقابله با مسائل مالی ناشی از افت بهای نفت رایزنی کردند.

حکیم و صالح ضمن تاکید بر اهمیت هم افزایی کوشش ها برای مقابله با اپیدمی کرونا، بار دیگر از کوشش های کادر درمانی و پرستاران به عنوان خط مقدم مقابله با این ویروس و گروه های اجتماعی و دینی قدردانی و ابراز افتخار کردند.

رئیس جمهور عراق در این ملاقات به رهبر جریان حکمت ملی به مناسبت شکل گیری ائتلاف عراقیون تبریک گفت و حکیم در این باره گفت: این ائتلاف دغدغه میهن، صیانت از حکومت و مستحکم سازی آن را دارد و درِ ائتلاف عراقیون به روی همه باورمندان به حکومت و لزوم صیانت از آن باز است.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق سه شنبه گذشته در یکصدمین سالروز انقلاب 1920 عراق تشکیل ائتلاف مجلسی عظیم و فراگیر عراقیون را گفت.

حکیم در سخنرانی خود به همین مناسبت گفت که ائتلاف عراقیون متشکل از نیروهای سیاسی و چهره های مستقل ملی است و فعالیت خود را از نهاد حکومت شروع می نماید.

رهبر جریان حکمت ملی با یاری حزب فضیلت اسلامی، جنبش اراده (حنان الفتلاوی)، بعضی اعضای ائتلاف النصر (حیدر العبادی) و شماری از نمایندگان مستقل مجلس، این جبهه جدید سیاسی را با 41 نماینده تشکیل داد و احتمال می رود در روزهای آینده شمار بیشتری از شخصیت ها و نمایندگان مجلس به آن ملحق شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1148

به "خبرنگاران حکیم: هدف از تشکیل ائتلاف عراقیون صیانت از حاکمیت عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حکیم: هدف از تشکیل ائتلاف عراقیون صیانت از حاکمیت عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید