رشد 66 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در خراسان رضوی

به گزارش مجله استخدام جدید، وصول درآمدهای مالیاتی درخراسان رضوی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد رشد داشته است.

رشد 66 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در خراسان رضوی

مدیر کل امور مالی و دارایی استان خراسان رضوی گفت:مصوب عایدیهای عمومی امسال برای استان 148 هزار و 564 میلیارد ریال است که اندازه عایدی وصولی طی این مدت 70 هزار و 634 میلیارد ریال بوده است که رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

رضا خواجه نائینی اضافه کرد:اندازه عایدی مصوب برای نیمه اول امسال 74 هزار و282 میلیارد ریال است که با توجه به این رقم هنوز حدود پنج درصد از اندازه معین شده برای وصول محقق نشده است.

وی گفت: اکنون حدود 95 درصد عایدیهای استان از محل عایدیهای مالیاتی است.

خواجه نائینی اضافه کرد: عایدیهای مالیاتی مصوب 6 ماه نخست 69 هزار و 823 میلیارد ریال است که با تلاشهای اجرا شده به اندازه 66 هزار و 910 میلیارد ریال وصول شده است.

عایدی دولت شامل وجوهات مالیاتی و غیرمالیاتی است که عایدیهای غیرمالیاتی به عایدیهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می گردد که دستگاه های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند. این نوع عایدی به حساب خزانه واریز می گردد که از آن جمله می توان به بعضی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره نمود.

نظام اداری دولت جمهوری اسلامی ایران در استان 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی شامل 106 دستگاه اجرایی با 152 هزار کارمند است.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2200

به "رشد 66 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 66 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید