چه چیزی باعث خر و پف در بچه ها می گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، خر و پف کردن می تواند افراد همه گروه های سنی را تحت تأثیر قرار دهد. بچه ها هم ممکن است از خر و پف کردن رنج ببرند. اغلب گفته می گردد خر و پف کردن نشانه خواب عمیق است. ولی، اگر خر و پف کردن تشدید گردد می تواند نشانه آپنه خواب باشد.

چه چیزی باعث خر و پف در بچه ها می گردد

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

خر و پف کردن می تواند افراد همه گروه های سنی را تحت تأثیر قرار دهد. بچه ها هم ممکن است از خر و پف کردن رنج ببرند. اغلب گفته می گردد خر و پف کردن نشانه خواب عمیق است. ولی، اگر خر و پف کردن تشدید گردد می تواند نشانه آپنه خواب باشد.

بسیاری از اوقات شخصی که در کنار شخص دیگری که خر و پف می نماید خوابیده است با محرومیت از خواب روبرو می گردد. خر و پف کردن بلند کمتر از مجازات برای شخصی که در کنار شخص دیگری که خر و پف می نماید خوابیده است نیست. اگر چه خر و پف کردن میان بزرگسالان شایع است ولی، اگر بچه ها را هم در حین خر و پف مشاهده کردید متعجب نشوید.

اگر کودک گهگاه خر و پف کند جای نگرانی جدی نیست. ولی، اگر خر و پف کردن با آپنه خواب همراه باشد، باید از دارو یاری گرفت. به علاوه، والدین باید مطمئن باشند که کودک به پشت نخوابد. بچه ها را تشویق کنید تا به پهلو بخوابند. در صورت وجود مسائل مربوط به آناتومی ممکن است در صورت لزوم از جراحی استفاده گردد.

علل خر و پف کردن

هنگام خواب عمیق، ماهیچه های کام نرم، زبان و گلو شل می شوند. در نتیجه، مسیرهای هوایی می توانند تقریباً مسدود شوند. بسته شدن مسیرهای هوایی باعث می گردد جریان هوا نامنظم و قوی گردد. هنگامی که هوا عبور ی کند، باعث ارتعاش بافت دهان می گردد. این باعث خر و پف می گردد. دلیل تنگ شدن مسیرهای هوایی هر چه که باشد، بافت ها به خاطر جریان هوای آشفته با نیروی بیشتری ارتعاش می نمایند که منجر به فراوری صداهای بلند می گردد.

مسائل مربوط به آناتومی

تنفس پر سر و صدا می تواند با آناتومی دهان ارتباط داشته باشد. اگر کام نرم ضخیم باشد یا کودک از بزرگ شدن لوزه ها رنج ببرد، جریان هوا ممکن است مختل گردد. عوامل دخیل دیگر عبارتند از بزرگ شدن زبان کوچک یا رشد بافت ها در پشت گلو.

چاقی

چاقی هم به اسم یکی از عوامل سهیم اصلی در نظر گرفته می گردد. اضافه وزن یا چربی در ناحیه گلو هم می تواند باعث تنگ تر شدن مسیرهای هوایی گردد.

علل دیگر

گرفتگی بینی مزمن، پولیپ بینی یا انحراف تیغه بینی هم می توانند از عوامل دخیل در خر و پف کردن باشند.

علایمی که ممکن است همراه با خر و پف وجود داشته باشند عبارتند از:

خواب بی قرار

تمرکز ضعیف

احساس خفگی هنگام شب

ضربان قلب نامنظم

گلو درد

خواب آلودگی شدید در طول روز

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1878

به "چه چیزی باعث خر و پف در بچه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه چیزی باعث خر و پف در بچه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید