چه کشور هایی با چین سند مشارکت راهبردی امضاء نموده اند؟

به گزارش مجله استخدام جدید، چین به عنوان یکی از اقتصاد های برتر جهان اقدام به امضاء سند مشارکت راهبردی با نزدیک به 50 کشور در جهان نموده است که به نظر سند مشارکت با ایران در پایین ترین سطح امضا شده است.

چه کشور هایی با چین سند مشارکت راهبردی امضاء نموده اند؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کانال تلگرامی اقتصاد، کسب و کار و بازارها نوشت: چین با 49 کشور و سه اتحادیه منطقه ای سند مشارکت استراتژیک امضا نموده است. این سند ها با عناوین مختلف و در سه سطح اصلی مشارکت جامع، مشارکت استراتژیک و مشارکت استراتژیک جامع تعریف شده است.

چین با 49 کشور و سه اتحادیه منطقه ای سند مشارکت استراتژیک امضا نموده است. این سند ها نام های مختلفی دارند، ولی به طور کلی به سه دسته و سه سطح تقسیم می شوند:

مشارکت جامع، مشارکت استراتژیک و مشارکت استراتژیک جامع.

به جز سند مشارکت جامع چین و ایران که با امضای وزرای خارجه دو کشور رسمیت یافت، همه اسناد مشارکت استراتژیک توسط رئیس جمهوری یا نخست وزیر این کشور امضا و به صورت عمومی اعلام شده است. فعلا در فضای پیچیده آداب دیپلماتیک چینی، تنها سند مشارکت با ایران است که در پایین ترین سطح امضا شده است.

بیشتر اسناد مشارکت استراتژیک با انتشار بیانیه های مشترک و در جریان سفر رهبران ارشد به امضا رسیده است. امضای سند با ایران تنها نمونه بدون بیانیه مشترک در کل این اسناد است.

اسناد مشارکت استراتژیک چین با 48 کشور و 3 نهاد بین المللی به صورت رسمی منتشر شده است و تنها سند مشارکت با ایران محرمانه باقی مانده است.

امضای اسناد مشارکت استراتژیک تا زمانی که سازوکار اجرایی آن عملیاتی نشده باشد، چندان اهمیتی ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1623

به "چه کشور هایی با چین سند مشارکت راهبردی امضاء نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کشور هایی با چین سند مشارکت راهبردی امضاء نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید