2 طرز تهیه بستنی سرخ شده با آرد سوخاری و کورن فلکس یا بیسکویت

به گزارش مجله استخدام جدید، در سال های اخیر بستنی سرخ شده، بستنی سوخاری یا بستنی داغ هم به فهرست اضافه شده است. به نظر می رسد ترکیب سرمای بستنی با گرمای آردی سوخاری و سایر موادی که در آن غلتانده و سرخ می گردد مژده یک طعم به یاد ماندنی را به همراه داشته باشد. طرز تهیه بستنی سرخ شده را در سرویس بخوانید. با همراه باشید.

2 طرز تهیه بستنی سرخ شده با آرد سوخاری و کورن فلکس یا بیسکویت

طرز تهیه بستنی سرخ شده

مدت زمان آماده سازی: 3 ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی سوخاری

  • بستنی وانیلی (یا هر طعم بستنی دیگری که می پسندید): 1 کیلوگرم
  • کورن فلکس یا نان باگت خرد شده: به اندازه لازم
  • آرد سفید الک شده: 100 گرم
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • روغن مایع سرخ کردنی: به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه بستنی سرخ شده با کورن فلکس

مرحله اول؛ قرار دادن اسکوپ های بستنی در فریزر

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی سرخ شده باید با اسکوپ درشت چند اسکوپ درست کنید و در یک سینی فلزی بچینید. این اسکوپ های بستنی باید به مدت 12 الی 14 ساعت در فریزر بمانند تا حسابی یخ بزنند و سفت شوند تا هنگام سرخ شدن وا نروند.

مرحله دوم؛ آماده کردن بستنی برای سرخ کردن

بعد از 12 الی 14 ساعت بستنی ها را از یخچال بیرون بیاورید. اگر سرخ شده دوست دارید در این مرحله در هر کدام از توپک های بستنی یک چوب بستنی فرو کنید و توپک بستنی را کمی فشار دهید تا مسطح تر گردد و از حالت توپی خارج گردد. در یک بشقاب اندازهی پودر نان باگت یا آرد کورن فلکس بریزید و بستنی ها را در آن بغلتانید.

مرحله سوم؛ آغشته کردن بستنی به مواد سوخاری

در این مرحله از طرز تهیه بستنی سوخاری خانگی و خوشمزه باید دوباره بستنی ها را در سینی فلزی بچینید و یک ساعت دیگر در یخچال نگه دارید. در این مدت آرد سفید و تخم مرغ را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. بهتر است با همزن دستی این مخلوط را هم بزنید تا خمیر یکدستی درست گردد.

مرحله چهارم؛ قرار دادن بستنی سوخاری در فریزر

حالا توپک های بستنی را از یخچال بیرون بیاورید، داخل خمیر فرو ببرید و سپس مجدداً در پودر نان بغلتانید تا روی آن ها کاملاً با پودر نان یا کورن فلکس پوشانده گردد. توپک های بستنی را به مدت یک ساعت دیگر در فریزر قرار دهید (در صورت تمایل، بعد از یک ساعت دوباره برای ضخیم تر شدن رویه بستنی و قبل از سرخ کردن توپک ها را مجدداً در خمیر و پس از آن، در خرده نان بغلتانید).

مرحله پنجم؛ سرخ کردن بستنی

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی سرخ شده باید توپک ها را داخل قابلمه ای حاوی روغن داغ فراوان سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند، سپس آن ها را از طریق کفگیر سوراخ دار از قابلمه خارج نموده و به مدت 15 دقیقه، روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته گردد.

بستنی سوخاری را در ظرف مورد نظر بچینید و با انواع سس شکلات، سس کارامل، سس شکلات سفید یا انواع کیک و میوه سرو کنید. برای درست کردن سس شکلات می توانید به عمل کنید.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه بستنی سرخ شده با بیسکویت یا کیک

شما می توانید برای تهیه بستنی سرخ شده را بدون کورن فلکس درست کنید و به جای کورن فلکس و نان باگت خرد شده از بیسکویت پتی بور نیز بهره ببرید. برای این کار باید دقیقاً به روشی که پیش تر ذکر شد عمل کنید.

تنها به جای استفاده از کورن فلکس و نان باگت خرد شده، اندازهی بیسکویت پتی بور را خرد نمایید و بستنی ها را ابتدا در ترکیب تخم مرغ، شیر و دارچین بزنید. سپس بستنی را در بیسکویت بغلتانید و در فریزر بگذارید تا سفت شوند. در نهایت نیز می توانید به روشی که گفته شد بستنی ها را در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه بستنی سرخ شده با کیک هم مرسوم است. در این صورت هر طعم کیکی را که دوست دارید مثل بیسکویت پتی بور خرد کنید و بستنی را به همین ترتیب در آن بچرخانید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه بستنی سرخ شده

*قبل از آغشته کردن بستنی به کورن فلکس باید کورن فلکس را با گوشتکوب کاملاً خرد کنید.

*برای سرخ کردن بستنی ها تنها 20 ثانیه زمان کافی است. سرخ کردن بستنی به مدت طولانی موجب وا رفتن بستنی ها می گردد.

*بعد از آماده کردن بستنی سرخ شده خانگی می توانید روی آن اندازهی سس شکلات، کارامل، خامه و عسل بریزید.

*شما می توانید این دسر خوش طعم و مجذوب کننده را با هر نوع بستنی که دوست دارید آماده کنید.

*در طرز تهیه بستنی سرخ شده شکلاتی می توانید به جای بستنی وانیلی از بستنی کاکائویی بهره ببرید و روی بستنی را با سس شکلات تزیین نمایید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2136

به "2 طرز تهیه بستنی سرخ شده با آرد سوخاری و کورن فلکس یا بیسکویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه بستنی سرخ شده با آرد سوخاری و کورن فلکس یا بیسکویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید